Als u in een horecabedrijf vaak geluidsapparatuur wilt gebruiken, dan moet u een geluidsonderzoek laten uitvoeren. Daarmee bewijst u dat uw geluid niet te hard is. Zo voorkomt u overlast voor omwonenden en de omgeving. Het rapport van het geluidsonderzoek geeft u door aan de gemeente via het Omgevingsloket.
Geluidsapparatuur in horecabedrijven
Als u in een horecabedrijf vaak geluidsapparatuur wilt gebruiken, dan moet u een geluidsonderzoek laten uitvoeren. Daarmee bewijst u dat uw geluid niet te hard is. Zo voorkomt u overlast voor omwonenden en de omgeving. Het rapport van het geluidsonderzoek geeft u door aan de gemeente via het Omgevingsloket.
Voorwaarden
U moet een geluidsonderzoek laten uitvoeren wanneer u luide muziek gaat afspelen binnen uw horecabedrijf.
Aanpak
Hoe vraagt u een geluidsonderzoek aan?
- Ga naar het Omgevingsloket
- Log in:
- voor uzelf: met DigiD
- voor een bedrijf: met eHerkenning
- Doe de vergunningcheck. Dan weet u of u een geluidsonderzoek moet laten uitvoeren.
- Laat een geluidsonderzoek doen door een gespecialiseerd bedrijf
- U krijgt een geluidsrapport
Hoe dient u een geluidsrapport in?
- Ga naar het Omgevingsloket
- Log in:
- voor uzelf: met DigiD
- voor een bedrijf: met eHerkenning
- U geeft onder ander door:
- de gegevens over uw bedrijf
- het rapport van het geluidsonderzoek
Contact
Voor vragen kunt u contact opnemen met de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB) via telefoonnummer 013-2060100.
Termijn
Dien minimaal 4 weken voordat u luide muziek gaat draaien het geluidsrapport in bij de gemeente.
Kosten
U betaald legeskosten. De kosten berekent u met de tarieventabel die u vindt in de actuele legesverordening. Dit is een vastgesteld document waarin de tarieven staan.
Privacy en persoonsgegevens
Accordion item is ingeklaptAls u een aanvraag of melding doet, heeft de gemeente uw persoonsgegevens nodig. De gemeente behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig. In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat hoe de gemeente met uw persoonsgegevens moet omgaan.
De belangrijkste regels zijn:
- De persoonsgegevens waar de gemeente om vraagt, zijn nodig voor het afhandelen van uw aanvraag of melding.
- De gemeente registreert en verwerkt uw gegevens op een veilige, vertrouwelijke en zorgvuldige manier.
- De gemeente gebruikt uw gegevens alleen voor het verwerken van uw aanvraag of melding (of voor iets wat daar rechtstreeks verband mee heeft).
- Uw persoonsgegevens blijven niet langer bewaard dan nodig is voor het verwerken van uw aanvraag of melding.
- Andere organisaties krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is.
- Als u hierom vraagt, dan vertelt de gemeente u waarvoor de gegevens nodig zijn en wat ermee gebeurt.
Kijk voor meer informatie op onze pagina Privacy.