Als ondernemer wilt u erop kunnen vertrouwen dat tweedehands spullen die u inkoopt niet zijn gestolen. Daarom bent u verplicht u aan te melden bij de gemeente als handelaar en een opkopersregister bij te houden. Er is nu een nieuwe manier waarop u zich bij ons kunt aanmelden: via het Digitaal Opkopers Loket. 

Beschrijving

Wat is het Digitaal Opkopers Loket

Als u handelt in tweedehands goederen dan bent u verplicht om u bij ons aan te melden als handelaar en een registratie van uw aankopen te maken. Bijvoorbeeld als u handelt in tweedehands fietsen, mobiele telefoons, laptops of sieraden. Het melden gaat vanaf nu via het Digitaal Opkopers Loket (DOL). Dit loket maakt melden gemakkelijk, is betrouwbaar en veilig.

Via het DOL kunt u zich eenvoudig aanmelden als handelaar. U maakt een account aan en vult uw gegevens in. Hiervan ontvangen de gemeente en politie een melding. Het DOL voldoet aan de wetgeving van de algemene verordening gegevensbescherming. Daarnaast heeft het DOL heeft een koppeling met het DOR. Door deze koppeling hoeft u zich maar één keer te registreren en kunt u uw aankopen eenvoudig registreren in het DOR. 

 

 

Aanmelden DOL

U kunt zich hier aanmelden voor het DOL. U maakt een account aan en daarna vult u uw gegevens in.

Heeft u vragen, neem dan contact op met de gemeente.