De gemeente is van plan om het riool te gaan vervangen in de Burgemeester van Oerslaan tussen de Bizetlaan en de Warandelaan. Doordat het riool vervangen gaat worden is dat een goede aanleiding om de gehele weg te vernieuwen en opnieuw in te richten.

Op 31 augustus is de eerste bewonersavond gehouden, in deze brief (pdf-bestand, 529 kb) geven we antwoord op uw vragen en opmerkingen.

We willen u uitnodigen voor de inloopavond op donderdag 23 november van 17.00u tot 19.00 uur. Hier kunt u het voorlopig ontwerp bekijken en aanvullende vragen stellen.

Voorbereiding gemeente

De afgelopen maanden zijn diverse onderzoeken en inventarisaties uitgevoerd, zoals:

• Bodemonderzoek;
  • Ecologische quickscan;
  • In beeld brengen van de ondergrondse infrastructuur.

De opgehaalde opmerkingen op het schetsontwerp van de bewonersavond op 31 augustus zijn zoveel mogelijk meegenomen in het voorlopig ontwerp. Als het voorlopig ontwerp aansluit bij de wensen van de bewoners zal er nog nader ecologisch onderzoek uitgevoerd worden om te bepalen wat de invloed van de werkzaamheden op de bomen is.

Uitgangspunt is zoveel mogelijk bomen te behouden, bomen die gekapt worden moeten 1 op 2 gecompenseerd worden binnen de projectgrenzen.

Planning

Op 23 november tussen 17.00u en 19.00u bent u vrij om binnen te lopen op basisschool de Menorah om het voorlopig ontwerp te komen bekijken. Aanmelden hiervoor is niet nodig.

Na de bewonersavond komen alle gegevens op deze pagina staan.

De opgehaalde onderwerpen zullen verwerkt worden in het definitief ontwerp. Dit definitieve ontwerp zal in een wijk brede inloopavond medio maart 2024 getoond worden, wijzigingen zijn dan niet meer mogelijk.

Bijlagen

Contact

Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met de projectleider van de gemeente, de heer B. Kokken. Dit kan op werkdagen van maandag tot en met donderdag telefonisch via 14 0162 of per e-mail via b.kokken@oosterhout.nl.