Op donderdagen worden de verhuizingen van de week ervoor verwerkt. Hiervoor gaan we uit van de datum van inschrijving of uitschrijving.

Oude adres

De containers en de milieupas worden 14 dagen na uitschrijven geblokkeerd. De milieupas is gekoppeld aan het adres en dient op het oude adres achter te blijven. Als woningeigenaar kunt u dus geen gebruik maken van de containers en milieupas als u niet staat ingeschreven op het adres. 

Nieuwe adres

Zodra we op donderdag door hebben gekregen dat een woning weer bewoond is gaat de blokkade van de containers en milieupas en kunt u ze weer gebruiken. 

Indien de vorige bewoners de pas niet hebben achtergelaten dan kunt u kosteloos een nieuwe pas aanvragen door langs te komen op het gemeentehuis (Slotjesveld 1) of door te bellen met 0800-3336699.

Nieuwe woning

Zodra we op donderdag door hebben gekregen dat er iemand ingeschreven staat op een geheel nieuw adres worden er een aantal acties in gang gezet. Er zullen in het geval van een laagbouw adres 3 containers worden geleverd en u ontvangt de milieupas met de post. In het geval van hoogbouw ontvangt u een kratje voor het oud papier en versturen we de pas met de post. 

Overlijden

Bij overlijden worden de containers en de milieupas na 8 weken geblokkeerd. 

Nieuw in Oosterhout

Mocht u als nieuwe inwoner van Oosterhout lang aan het verbouwen zijn maar nog ingeschreven staan in uw oude gemeente en gebruik willen maken van de milieustraat kunt u contact opnemen met de afdeling stadsbeheer via 14 0162.

Blauwe betaalzakken

Indien er bij uw appartementencomplex geen ondergrondse container is binnen ongeveer 80m komt u mogelijk in aanmerking om tegen betaling gebruik te maken van de blauwe betaalzakken (tarieven). Het aanbieden is tegelijk met de containers voor het restafval 1x in de 4 weken en u dient het aan te bieden op de aanbiedplaats. Om deze aan te schaffen kunt u mailen naar bedrijfsafval@oosterhout.nl. 

Hoe lang duurt het voor ik een nieuwe milieupas in huis heb?

Dat verschilt en is mede afhankelijk van uw inschrijfdatum. We ontvangen op donderdagochtend de lijst van de inschrijvingen van de week ervoor. Schrijft u zich dus op donderdagmiddag in dan duurt het een week voor dit bekend is. Tussen uw inschrijving en het ontvangen van de pas kan 10 dagen zitten. 

 

Helpdesk afval

Heeft u vragen? Neemt u dan contact op met de Helpdesk afval via telefoonnummer 0800-333 66 99 (gratis).
De helpdesk is elke werkdag bereikbaar van 08:00 tot 17:00 uur