Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de gemeenteraad op 19 december 2023 heeft besloten tot een gedeeltelijke wijziging van het bestemmingsplan “Buitengebied (incl. Lint Oosteind) herziening 34 (Hespelaar 14)” dat op 31 januari 2023 is vastgesteld. Het bestemmingsplan maakt nog steeds een ruimte voor ruimte woning mogelijk. De paragraaf over de “Interim Omgevingsverordening Provincie Noord-Brabant” in de toelichting van het bestemmingsplan is gewijzigd. Hierin is de motivering opgenomen dat de ontwikkeling in lijn is met het toen geldende provinciale beleid. Tegen het gewijzigde onderdeel in het herstelbesluit staat beroep open.

Inzien stukken

U kunt het bestemmingsplan met ingang van donderdag 1 februari  2024 inzien via www.ruimtelijkeplannen.nl. Zoek op plannaam “Buitengebied (incl. Lint Oosteind) herziening 34 (Hespelaar 14)” of plannummer NL.IMRO.0826.BSPhz34BG2013-VA02. Ook kunt u het besluit, het bestemmingsplan en de bijbehorende stukken raadplegen op het stadhuis (Slotjesveld 1 te Oosterhout). Hiervoor kunt u via het algemene telefoonnummer 14 0162, een afspraak maken met mevrouw Jeeninga, medewerker ruimtelijke ordening.

Beroep

De dag na aanvang van de terinzagelegging kan gedurende 6 weken (tot en met donderdag 14 maart 2024) door belanghebbenden beroep worden ingesteld tegen de wijziging van het bestemmingsplan. Daarbij geeft u aan met welke wijziging u het niet eens bent en legt u uit waarom u het er niet mee eens bent.

Het beroep moet worden gericht aan de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Het beroepschrift moet worden ondertekend en bevat in ieder geval de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht en de gronden van beroep.

U kunt bij de Voorzieningenrechter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State een verzoek indienen tot het treffen van een voorlopige voorziening. Aan de behandeling van een beroep en voorlopige voorziening zijn kosten verbonden.

Inwerkingtreding bestemmingsplan

Het bestemmingsplan treedt in werking de dag na afloop van de beroepstermijn. Als binnen de beroepstermijn ook een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, wordt de werking van het collegebesluit opgeschort totdat op dat verzoek is beslist. Een verzoek om voorlopige voorziening moet apart worden ingediend, naast het instellen van beroep. Zowel voor het instellen van beroep, als het verzoeken om een voorlopige voorziening, is griffierecht verschuldigd.

Vragen

Voor vragen kunt u via het algemene telefoonnummer 14 0162, contact opnemen met mevrouw Jeeninga, medewerker ruimtelijke ordening.