Deze website maakt gebruik van cookies voor statistiek-doeleinden. Gaat u hiermee akkoord? Ja Nee
 

Problemen met uw buren? Schakel buurtbemiddeling in!

19-06-2020

Voorkom dat ergernis uitmondt in burenruzie

In Oosterhout wordt jaarlijks ruim 100 keer de inzet van Buurtbemiddeling ingeschakeld. In 75% van de situaties helpt Buurtbemiddeling het conflict tussen buren op te lossen. Meestal leven buren harmonieus naast elkaar maar soms ontstaan er kleine ergernissen die kunnen uitmonden in stevige burenruzies. De meest voorkomende oorzaken zijn geluidsoverlast, problemen in de tuin zoals een schutting, rommel, overhangende takken, overlast van kinderen en dieren en parkeerproblemen. Als buurtbemiddeling snel wordt ingeschakeld, is de kans op escalatie kleiner en komen beide buren er vaker samen uit. Schakel daarom Buurtbemiddeling snel in als u problemen met uw buren heeft, dit kan door contact op te nemen met Surplus of door op de website van Thuisvester het formulier ‘overlast’ in te vullen. Buurtbemiddeling is gratis voor alle inwoners van de gemeente Oosterhout en is een samenwerking tussen de gemeente Oosterhout, woningcorporatie Thuisvester en Surplus.

Hoe werkt Buurtbemiddeling?

Buurtbemiddelaars richten zich op het herstellen van de communicatie tussen beide partijen. Na een telefonische intake met de coördinator gaan de bemiddelaars eerst met de beide buren apart in gesprek. Hierna volgt er een gezamenlijk gesprek op een neutrale locatie. Na een paar weken vindt er nazorg plaats. De bemiddelaars zijn vrijwilligers die neutraal blijven en geen partij kiezen. Ze proberen samen toe te werken naar een oplossing die voor alle betrokkenen werkt.

Buurtbemiddeling inschakelen/ meer informatie

Neemt u hiervoor contact op met Surplus op telefoonnummer (0162) 74 86 00 of e-mail: bboost@surplus.nl Indien u huurder bent van Thuisvester, kunt u ook op www.thuisvester.nl  > leefomgeving > overlast het formulier invullen. Wilt u zelf graag buurtbemiddelaar worden? Neemt u dan even contact op met Surplus.